Geslaagde evaluatie nieuwe werkwijze Pastiel & De Dienst
Samen voor de klant
Een jaar geleden startten de jobcoaches van Pastiel en Casemanagers Werk & Participatie van De Dienst met een gezamenlijk nieuwe werkwijze om inwoners vanuit een uitkering naar werk te begeleiden. Een mooi moment om te evalueren: hoe gaat het? Wat ging goed en wat kan beter? Met welke actiepunten kunnen we direct aan de slag om zowel onze samenwerking met elkaar als de dienstverlening voor de inwoner nog verder te verbeteren?
Een paar mooie bevindingen en input voor ons actieplan:
- Laten we elkaar meer opzoeken, bijvoorbeeld door vaker samen te werken op locatie. Zo worden de lijntjes korter en kunnen we de inwoner efficiënter begeleiden. Dat levert tijdwinst op en vermindert administratieve last.
- Beide organisaties hebben veel expertise in huis: als we die beter van elkaar kennen, weten we elkaar ook beter te vinden.
- En dan kunnen we ook samen én met elkaar leren, met expertisebevordering in bijvoorbeeld gezamenlijke themabijeenkomsten.
- We gaan onze werkprocessen met elkaar doornemen en op elkaar afstemmen. Dat geeft ook inzicht in waar we afhankelijk van elkaar zijn: welke info hebben we bijvoorbeeld van elkaar nodig om ons werk goed te kunnen doen?
Het was een geslaagde bijeenkomst. Daarom zien we elkaar over drie maanden weer!
